luni, 7 noiembrie 2011

Wall Street Journal: Network Marketing - soluţia unei pieţe a locurilor de muncă în scădere

Cu siguranţă fiecare dintre noi îşi doreşte să aibă succes. Să aibă o slujbă sau chiar o afacere care să îi ofere modul de viaţă visat. Ce e de făcut însă în condiţiile actuale, de criză, când au loc mai mult concedieri decât angajări, iar afacerile pornite reuşesc doar în mică măsură să supravieţuiască?

O soluţie o reprezintă Network Marketingul. Şi o soluţie deloc de neglijat, din moment ce The Wall Street Journal a publicat în iulie un supliment de 40 de pagini cu titlul "Ultimul model de business social. De ce este acum un moment prime time pentru vânzările
Network Marketingul".

Articolele abordează exhaustiv motivele pentru care cineva ar alege să facă network marketing, descris de suplimentul The Wall Street Journal drept "un model de activitate vechi de 150 de ani, pentru care nu îţi trebuie decât o reţea socială şi un produs bun, dar care a avut tot timpul succes, chiar şi în perioadele de criză economică". Iată şi principalele avantaje enumerate:
dezvoltarea personală, eşti propriul tău şef, raport bun al timpului alocat muncii şi familiei, posibilitatea de a-ţi dezvolta propria ta afacere, eşti recompensat în funcţie de realizări.

Suplimentul oferă, concret, date şi cifre despre acest tip de afacere, titrând încă de pe copertă: "În 2010 companiile de vânzări
Network Marketing au generat venituri de 125 de miliarde de dolari, în 150 de ţări, cu ajutorul a peste 75 de milioane de bărbaţi şi femei care schimbă vieţi punându-se în slujba altora". De asemenea, oferă un top la nivel mondial al companiilor de vânzări directe, unele din top 10 funcţionând cu succes şi România: Amway, Forever Living Products Herbalife, sau Nu Skin.
Vânzarea Network Marketing este reţeaua socială originală de afaceri. Cu mult timp inainte sa stim ce este un calculator, oamenii se întâlneau pentru discuţii, socializare şi cumpărături. Adaugă puterea tehnologiei şi a globalizării şi o să ai formula câştigătoare.

Avantaje

Indiferent dacă o companie lucrează într-o piaţă matura sau emergenta, modelul vânzărilor de
Network Marketing are multe avantaje. În primul caz, infrastructura existenta şi saturarea tehnologiei de vârf fac interacţiunea cu clienţii extrem de uşoară. Progresele realizate in domeniul aplicatiilor soft si al dispozitivelor mobile, precum şi in domeniul instrumentelor de comunicare pur si simplu favorizeaza acest model de tip social. Prietenii şi rudele îndepărtate sunt acum incluse cu uşurinţă într-un cerc apropiat şi sunt legate noi prietenii in si dincolo de granitele tarii pe baza intereselor comune. O piaţă emergenta precum China, având zeci de agenţi de vânzări care lucrează direct cu prietenii şi familia pentru a obtine venituri personale, ne duce înapoi în timp. Modelul de vânzare Network Marketing este vechi de peste 150 de ani; nu a avut niciodată nevoie de tehnologie pentru a avea succes. O reţea socială şi un produs bun este tot ce este necesar. În plus, sistemul iti ofera un avantaj in fata competitorilor care isi vand produsele de pe raft, dincolo de faptul ca acestia nu detin o linie constantă directă cu clienţii lor pentru a masura cererea şi feedback-ul.

Produsele şi serviciile furnizate direct clienţilor prin intermediul prezentărilor personalizate care sunt adesea educaţionale, de divertisment şi cu siguranţă sociale au permis vânzărilor
de Network Marketing
să prospere de zeci de ani,chiar si in perioade de recesiune, incluzand-o si pe cea mai recenta. Efectul este valabil indiferent de oferta acestora, companiile de vanzari de Network Marketing acoperind practic toate bunurile si serviciile pe care si le doresc cumparatorii sau de care au nevoie. Potrivit DSN Global primele 100 de companii de vanzari directe au insumat un profit de 66 de miliarde de dolari in 2010, dovedind puterea economica a acestui tip de afacere.

Produsele şi serviciile vândute de aceste companii acoperă o gamă variată precum produsele cosmetice,
de sănătate şi wellness, servicii de planificare financiara, decoraţiuni interioare, îmbunătăţiri ale locuinţelor, servicii energetice, produse pentru îngrijire personală,  îmbrăcăminte şi accesorii, servicii juridice şi vinuri fine. Pentru a fi incluse in top, fiecare societate a trebuit să atingă minim 80 de milioane de dolari în 2010. Analiştii au observat câteva dintre avantajele vânzării de Network Marketing. Doug Lane este director general la Jefferies, firmă care ofera servicii complete in materie de investiţii bancare si care a fost recent clasata pe locul intai în SUA, potrivit Financial Times. El consideră că societăţile de de Network Marketing au succes pentru că au "o dezvoltare puternica a liniilor de top prin supraexpunerea pe pietele emergente care au o crestere rapida, dreptul de proprietate al canalului de distribuţie precum şi tendinţa spre produsele cu preţuri premium care permit vânzărilor directe să se impună peste vânzarea tradiţională cu amănuntul." Lane explică faptul că societăţile de vânzare Network Marketing au adesea mari fluxuri de numerar liber, care "au tendinţa de a impune vânzarea de de Network Marketing ca model de afacere cu o bază financiara deosebit de puternică."

Jim Cramer, gazda show-ului de investiţii "Mad Money", a inteles si el asta. "Modelul de vânzare
Network Marketing a dat lovitura", a spus el,  observând că nici o alta cale nu este mai buna pentru a vinde mărfuri în Lumea a treia. (Articol de Katherine Ponder)

Atragerea atenţiei şi a investitorilor

În cadrul listei 100 DSN Global, primele 10 companii au contribuit cu 39 de miliarde de dolari la economia globală în 2010. Companiia din topul listei - Amway si
Forever Living Products a asigurat  14,2 miliarde de dolari. Alte nume familiare în top 10 compani cu venituri mari sunt , Herbalife, Mary Kay şi Tupperware. Vorwerk este un nume comun în Europa şi este societatea-mamă a companiei JAFRA din Statele Unite. Lista continuă cu alte companii precum Avon, Natura, Oriflame şi Nu Skin.

În mod evident, impactul economic al companiilor de vânzări de
Network Marketing pentru Statele Unite şi pentru întreaga lume pur şi simplu nu poate fi trecut cu vederea sau ascuns. Scott Van Winkle, CFA, este un analist la Canaccord Genuity, cu un portofoliu recunoscut de clienti instituţionali şi corporativi in domeniul investiţiilor bancare si al serviciilor de cercetare, vânzare şi de tranzacţionare. Van Winkle a studiat  vânzările directe Forever Living Products, Herbalife, Nu Skin Entreprises, USANA Health Sciences şi Medifast şi afirmă că "în cele din urmă este vorba de încredere în modelul vânzărilor directe într-o comunitate echitabila cu capital privat." Interesul general pare să fie în creştere. Consilierii financiari şi investitorii deopotrivă vad societăţile de vânzări Network Marketing cu alti ochi, concentrându-se pe modelul eficient de afaceri, cu crestere rapida si in general cu o investitie redusa după creşterea iniţială.

Se pare că investitorii înţelepţi se adaptează prezentului. Investitorii companiei Sequoia Capital au cumparat vanzatorul direct de bijuterii si accesorii Stella&Dot anul trecut in ianuarie şi au avut de câştigat. Sequoia Capital este o firmă din Silicon Valley care, potrivit estimarilor, controleaza echivalentul a 14% pe piata NASDAQ. "Rar intalnesti o afacere construită atât de puternic , cu un capital atât de mic", afirmă Alfred Lin, partener Sequoia, care de curand a marturisit: "Am vrut să devenim parteneri de afaceri cu Stella& Dot deoarece a fost o adevărată afacere condusă de un fondator si antreprenor foarte special, Jessica Herrin."

Van Winkle, spunea ca  alţii abia acum ii observă importanţa, dar oportunitatea de a urma un astfel de model de business este inca disponibila.
Profesorul Paul Zane Pilzer a urmarit cu atenţie industria de vânzări directe peste 30 de ani. În anii 1990, renumitul economist care a lucrat pentru două dintre administratiile de la Casa Albă a prezis că network-marketerii vor transforma industria de sanatate si wellness, estimata atunci la 200 de milioane de dolari, in urmatoarea industrie de trilioane de dolari. Succesul unor companii precum Forever Living Products, Herbalife, Medifast, Monavie, Amway, Nu Skin, USANA şi Blyth confirma teoria lui Pilzer.

În timp ce criza economică continuă să afecteze oamenii din întreaga lume, iar rata şomajului creşte constant, vânzările
Network Marketing  pot fi solutia in cazul unei piaţe a locurilor de muncă în scădere. Pilzer avertizează ca prea mulţi oameni văd astăzi şomajul ca fiind parte a ciclului economic - că atunci când economia isi revine si rata angajărilor va creşte în mod natural.

Cu toate acestea, şomajul nu este o problemă macro-economică, spune acesta. Este o problema la nivel micro-economic, în relaţie de obicei cu o deficienţă în abilităţi la nivel individual. “Solutia consta nu in cresterea economica, ci in cresterea ratei de angajare”, spune Pilzer, autorul a noua best-seller-uri. “Avem o problema sociala masiva. Ce vom face cu 30 de milioane de oameni ramasi acum permanent fara loc de munca? Prima nevoie de ordin social in Statele Unite in acest moment nu are nimic de-a face cu economia.”

Adevarata provocare este inlocuirea locurilor de munca pierdute cu noi oportunitati de castig si oferirea unor noi posibilitati de training. Locurile de munca pentru care s-a pregatit populatia de dupa al Doilea Razboi Mondial au disparut. Tehnologia a inlocuit milioane de muncitori si impus noi abilitati pe care multi dintre americanii in varsta nu le au.

“In loc sa se concentreze pe noi metode de educare, politicienii nostri si mass-media considera rata somajului si recuperarea economica drept interdependente - si nu iau in calcul ca majoritatea somerilor de astazi nu au abilitatile necesare. Daca au peste 50 de ani probabil nu folosesc touch-screen-uri sau e-mail-ul, iar acest lucru nu mai functioneaza in economia de astazi.

Asadar ce se intampla cu acesti lucratori disponibilizati? Vanzarile
Network Marketing ar putea fi raspunsul. Modelul afacerilor de vanzari Network Marketing a avut intodeauna un avantaj prin trainingul pe care il ofera, atat in afaceri, cat si in ceea ce priveste dezvoltarea personala. Acesta permite educarea oamenilor concomitant cu urmarirea unui nou obiectiv. Ofera oamenilor o oportunitate atunci cand nimeni altcineva nu o ofera.

Nevoia cea mai mare in fiecare sector al economiei, spune Pilzer, este distributia intelectuala - raspandirea informatilor despre produse si servicii. “Avem un mare portofoliu de produse si servicii mai bune pe care oamenii nu le cumpara deoarece nu stiu despre ele. Vanzarile
Network Marketing reprezinta cea mai eficienta metoda pentru distribuirea informatilor intelectuale care iti vor inbunatati viata. Este modelul ideal la care are acces toata lumea.”

Vanzarile
Network Marketing ofera oamenilor abilitatile si uneltele necesare pentru a-si crea noi oportunitati de venit - sa se aventureze pe cont propriu ca antreprenori si sa isi intareasca increderea in sine in loc sa fie macinati de frica generata de o piata a locurilor de munca in scadere. “Tehnologia este accesibila oricui acasa, ba chiar la nivel mai bun decat iti poate pune la dispozitie o mare companie” spune Pilzer. “Cand examinam locul de munca, putem gasi adesea computere si sisteme de administrare invechite. Cu toate acestea, cele necesare pentru desfasurarea unei afaceri in propria locuinta sunt accesibile oricui, la preturi convenabile. Aceasta face ca o oportunitate in domeniul vanzarilor Network Marketing sa fie foarte atractiva.” 
(Articol de J.M. Emmert)

informatii online si modificari proprii
consilier wellnes & networker - Edy Ardeleanu 
contact: 0730/073.411
parteneriat cu  Forever Living Products



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu