joi, 20 octombrie 2011

Povestea tăietorului de lemne



In luna aprilie, la Viena am avut placerea sa particip la un adunare la nivel mondial in echipa FOREVER si acolo, printre liderii de succes l-am cunoscut si pe Rex Maughan Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General, Forever Living Products International care ne-a spus o povestioara foarte interesanta..
Voi împărtăși acum cu tine această minunată parabolă, în speranța că puterea ei va pătrunde adânc în inima și cugetul tău, pentru a declanșa acolo forța extraordinară încătușată înlăuntrul ființei tale.
 
Fii foarte, foarte, foarte atent, căci este una dintre acele povești care au puterea extraordinară de a schimba vieți!
 
Este vorba despre „Povestea tăietorului de lemne”.
 
Ea începe cu un băiat care i-a cerut o slujbă unui pădurar. Acesta l-a întrebat:
 
- Poți să tai lemne?
 
- Da, a răspuns băiatul, pot să fac orice...
 
Pădurarul i-a dat o secure și i-a zis:
 
- Uite, aceasta e zona de pădure din care trebuie să tai lemne.
 
Pentru băiat a fost o oportunitate deosebită și a decis cu hotărâre că va lucra cât va putea el de bine, că își va da toată silința să facă cea mai bună treabă.
 
Și asta a făcut. A ieșit în prima zi la lucru. Șeful său i-a dat un topor, a făcut un gest larg cu mâna și i-a zis:
 
- Aceștia sunt copacii pe care trebuie să-i tai...
 
Și în prima zi a tăiat 18 arbori... (Și știți cât de dificilă este această muncĂ... primul copac – hai, că merge; al doilea – mai greu; la al treilea – faci deja bătături!) Dar el a reușit să taie 18 arbori!
 
Iar când pădurarul a văzut, l-a laudat:
 
- Felicitări! Foarte bine. Încearcă să faci mai mult mâine...
 
Dar în ziua următoare, la același volum de muncă, la sfârșit, când și-a numărat copacii, erau doar 15...
 
Și atunci și-a propus sieși: “Voi lucra mult mai bine în a treia zi, o să mă străduiesc să tai și mai mulți copaci!”
 
Și a lucrat toată ziua, de dimineață până seara, fără să mai ia vreo pauză. Dar cu toate acestea, abia a reușit să taie 10 arbori...
 
A fost foarte descurajat de acest lucru, pentru că el știa că poate mai mult, avea nevoie de mai mult... Așa că a început să se gândească: “Poate nu mai am eu putere suficientă, poate nu mai știu eu cum să mânuiesc toporul bine”...
 
S-a dus apoi la șeful lui, și-a cerut scuze și a zis:
 
- Domnule, îmi pare rău, chiar nu înțeleg de ce în prima zi am tăiat 18 arbori și după aceea, deși m-am străduit din răsputeri, nu știu ce s-a întâmplat, dar n-am mai izbutit să ating această performanță...
 
Atunci șeful s-a uitat blând la el și l-a întrebat:
 
- Când ți-ai ascuțit toporul ultima dată?
 
- Cum adică, să-l ascut??!!! Păi, n-am avut timp să-mi ascut toporul... am fost ocupat cu tăiatul lemnelor..., a exclamat tânărul pădurar.
 
Și atunci a înțeles!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu